Harley-Davidson Low Rider El Diablo: najlepsi styliści poszli do piekła?

Gdyby był produkowany w Polsce, nazywałby się Boruta

W skrócie
  • Harley-Davidson Low Rider El Diablo. Stylowa nowość prosto z amerykańskiego Milwaukee
  • Motocykl ma należeć do kolekcji "Kultowe Ikony", co oznacza, że będzie mocno limitowaną wersją Low Ridera
  • Piękny, ręcznie nakładany lakier i modny design w stylu bagger. Jest na co popatrzeć, ale też czym pojeździć.

Harley-Davidson składa hołd kultowej stylistyce, wprowadzając model Low Rider El Diablo – najnowszą perełkę w limitowanej kolekcji Kultowe Ikony. Low Rider El Diablo, będący ukłonem w stronę ruchu custom w stylu West Coast, ma łączyć w sobie osiągi i sportowo-turystyczną wszechstronność z oszałamiającym, ręcznie nakładanym lakierem i akustyczną mocą dźwięku systemu audio Harley-Davidson od Rockford Fosgate . Jest zatem na bogato i jest bardzo stylowo.

 

Low Rider El Diablo to współczesna odsłona kultowej maszyny Harley-Davidson FXRT z 1983 roku i przedstawiciel twórczych czasów, w których się narodził” – powiedział Brad Richards, wiceprezes ds. designu i dyrektor kreatywny Harley-Davidson. „Uosabia ducha południowo-kalifornijskiej kontrkultury lat 80. z pakietem progresywnych rozwiązań, takich jak np. kunsztowny lakier custom z malowaniem pinstripe, które nawiązuje bezpośrednio do tego z oryginalnego FXRT.

 

Kultowe Ikony

Kolekcja nietuzinkowych motocykli Harley-Davidson inspirowanych najbardziej znanymi i poszukiwanymi modelami. Każda z maszyn jest hołdem dla charakterystycznych projektów, kolorów i części H-D, zbudowana w oparciu o współczesne technologie i dopełniona najnowszą techniką. Są to motocykle oferowane w limitowanej ilości, indywidualnie numerowane i produkowane tylko w jednej serii. Co roku będzie pojawiać się nowy model z tej wyjątkowej kolekcji.

Styl zamiast groteski

Stylowa maszyna, która ma zapewniać osiągi sportowego turystyka. Dziwnie to brzmi, ale wg speców z marketingu Harleya, Low Rider El Diablo to doskonała kombinacja funkcji turystycznych sztywnych kufrów i montowanej do ramy owiewki ze swobodą prowadzenia podwozia Harley-Davidson Softail i mocą układu napędowego Milwaukee-Eight 117 o pojemności 1923 cm3. Globalna produkcja tego modelu będzie ograniczona tylko do jednej serii w ilości 1500 szt., które trafią do autoryzowanych dealerów Harley-Davidson jesienią 2022 roku. Sugerowana cena detaliczna wynosi 31 060 EUR. Trzeba przyznąć, że ten fabryczny bagger wygląda po prostu odpałowo. Malowanie jest piękne, a wstawki związane z ciemną mocą nie są przesadzone. Dzięki temu nie wygląda groteskowo, a bardzo stylowo.

 

Jeżdżące dzieło sztuki

Bazą modelu Low Rider El Diablo jest motocykl Harley-Davidson Low Rider ST. Limitowaną serię modelu Low Rider El Diablo wyróżnia kunsztowne malowanie w stylu custom stworzone przez Gunslinger Custom Paint. W misternym schemacie malowania na początku nakładana jest połyskliwa czerwień El Diablo Bright Red, następnie jasnoczerwona warstwa Bright Red Sunglo, a później paski i warstwy ciemnych odcieni czerwieni El Diablo Dark Red oraz Dark Red Pearl, zanikające wokół paneli w celu podkreślenia głębi. Po zdjęciu maskowania w oczy rzucają się wyeksponowane powierzchnie w kolorze El Diablo Bright Red na kufrach, bokach zbiornika, błotnikach i owiewce. Następnie nakłada się ręcznie pinstriping w kolorze Pale Gold. Lakier El Diablo Bright Red Sunglo jest mieszany z przyciemnionym lakierem bezbarwnym, aby stworzyć efekt „candy”.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Czarne wykończenia całego zespołu napędowego, przodu i wydechu podkreślają schemat malowania El Diablo. Obręcze z odlewu aluminium Radiate są wykończone w kontrastującym matowym ciemnym brązie.

Lakierowanie Low Rider El Diablo jest wykonywane ręcznie przez rzemieślników z Gunslinger Custom Paint w Golden w Kolorado. Gunslinger skupia znanych w całym kraju lakierników, projektantów, artystów i liderów zespołów produkcyjnych oraz ma wieloletnie doświadczenie jako dostawca lakierowanych w stylu custom komponentów do motocykli Harley-Davidson Custom Vehicle Operations i całych schematów malowania dla limitowanych edycji motocykli.

Wysokiej jakości system audio

Model Low Rider El Diablo posiada fabrycznie zainstalowany system audio zaprojektowany z myślą o wyjątkowej wydajności i idealnym dopasowaniu do owiewki. Mocny, inteligentny wzmacniacz z technologią cyfrowego przetwarzania sygnału (DSP) opracowany wspólnie przez Harley-Davidson i Rockford Fosgate został specjalnie zaprojektowany do pracy w wymagającym środowisku motocyklowym. System łączy się z urządzeniem mobilnym przez Bluetooth i odtwarza zapisane lub przesyłane strumieniowo pliki dźwiękowe przez parę wbudowanych dwudrożnych głośników.

  • W skład systemu wchodzi para 5,25-calowych głośników niskotonowych i dwa zdalne głośniki wysokotonowe zapewniające doskonałą jakość dźwięku.
  • Bluetooth 4.2 zapewnia stabilne połączenie bezprzewodowe z większością urządzeń przy minimalnej kompresji, co gwarantuje wyjątkową jakość dźwięku.
  • Kompaktowy 250-watowy wzmacniacz zamontowany w owiewce zapewnia wyraźny, czysty dźwięk przy każdej głośności.
  • Aplikacja mobilna Rockford Fosgate obsługująca system, oferuje wiele użytecznych funkcji, takich jak automatyczna regulacja głośności (AVC), która umożliwia regulację głośności bez użycia rąk w zależności od prędkości pojazdu, regulowany 7-pasmowy korektor, aktualizację oprogramowania i konfigurator systemu krok po kroku.
  • Dowiedz się więcej o systemie audio Harley-Davidson sygnowanym przez Rockford Fosgate: https://www.harley-davidson.com/pl/pl/shop/c/motorcycle-audio

Główne cechy modelu Low Rider El Diablo

  • Kształt montowanej na ramie owiewki jest inspirowany klasyczną owiewką modelu FXRT Sport Glide, najczęściej używaną w kreacjach custom w stylu West Coast
  • Wydajność aerodynamiczna została opracowana na podstawie analizy obliczeniowej dynamiki płynów (CFD) i testów w warunkach rzeczywistych
  • Otwory wentylacyjne Softail Splitstream ograniczają zawirowania powietrza wokół głowy kierowcy przy prędkościach autostradowych
  • 6-calowa szyba przednia w odcieniu Dark Smoke
  • Pojedynczy reflektor LED o przekątnej 5,75 cala

  • Silnik Milwaukee-Eight 117 V-Twin z precyzyjnym chłodzeniem olejem i powietrzem to nowy pułap momentu obrotowego i pojemności w montowanych fabrycznie układach napędowych Harley-Davidson. Ten silnik zapewnia wyjątkowe osiągi i niesamowite wrażenia na drodze.
  • Pojemność 117 cali (1923 cm3).
  • Moment obrotowy 168 Nm przy 3500 obr./min.
  • Wysokowydajny wałek rozrządu jest dostosowany do pojemności i przepływu powietrza w celu maksymalizacji wydajności.
  • Wysokowydajny, dostrojony wlot powietrza Heavy Breather z odsłoniętym filtrem skierowanym do przodu dostarcza więcej powietrza do silnika, aby wytworzyć ekscytujący moment obrotowy w średnim zakresie i dodatkowo nadaje motocyklowi stylistyki hot rod.
  • Wysokowydajny wydech typu shotgun 2w-2 jest dostrojony tak, aby zapewnić płynny i szeroki moment obrotowy w średnim zakresie, jednocześnie generując rasowy dźwięk.
  • Wałki wyrównoważające redukują wibracje na biegu jałowym, zwiększając komfort jazdy.
    • Wyższe zawieszenie typu monoshock podnosi tył motocykla, aby poprawić komfort jazdy i zwiększyć kąty pochylenia.
    • 43 mm odwrócony widelec.
    • Dwie tarcze hamulcowe z przodu.
    • Najwyższej jakości opony Michelin Scorcher 31 (przód 110/90B19, tył 180/70B16) poprawiają właściwości jezdne i prowadzenie.
    • Cyfrowy wyświetlacz ukryty na kierownicy nadaje motocyklowi wygląd maszyny “bez zegarów”.
    • Głębokie pojedyncze siodło pomaga utrzymać kierowcę na miejscu podczas agresywnego przyspieszania i pokonywania zakrętów.
    • Jednocalowa kierownica zamontowana na czterocalowych, cofniętych do tyłu wspornikach to element w stylu West Coast, który ustawia motocyklistę w agresywnej pozycji na maszynie.
    • Niskoprofilowa konsola na zbiorniku.
    • Światła hamowania/tylne LED.
    • Port ładowania USB.
    • Układ ABS i tempomat.

 

Aby dowiedzieć się więcej o kolekcji Kultowe Ikony Harley-Davidson i modelu Low Rider El Diablo, odwiedź: https://www.harley-davidson.com/pl/pl/motorcycles/icons.html

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button